zapri
...
Torek, 23. november 2010, Velenje

Zmagovalci natečaja Pametni kuhinjski dodatki Gorenje so znani

Zmagovalci natečaja Pametni kuhinjski dodatki Gorenje so znani

Zbiranje idejnih projektov v javnem anonimnem natečaju Pametni kuhinjski dodatki Gorenje, navdihnjeni s trendom Simplicity, ki ga je Gorenje 1. septembra 2010 razpisalo v sodelovanju z Bienalom industrijskega oblikovanja in Galerijo Velenje, se je 31. oktobra 2010 zaključilo. Zmagovalci natečaja so znani, vse natečajne rešitve pa bodo od 25. novembra 2010 do 8. januarja 2011 razstavljene v Galeriji Velenje.

Na natečaj se je prijavilo 78 avtorjev iz 10 držav sveta, ki so skupno poslali 95 idejnih projektov, izbor žirije pa je presenetljivo pokazal, da so vse zmagovalne ideje prispele iz Slovenije. Zmagala je Darja Osojnik z idejo posodice za detergent za ročno pomivanje Deterball. Drugo uvrščena sta dva projekta: mešalnik Eye mixing avtorja Uroša Bajta ter družina aparatov Simplicity hot & Simplicity cold avtoric Nine Hercog in Mateje Martini. Tretje mesto pa si delita projekta hladilne palčke Cool'n'drink avtorice Brine Fekonja ter magnetne posodice za začimbe Magnetic spices avtorja Mateja Colje.

Nagrade bodo podeljene v četrtek, 25. novembra 2010 ob 19. uri v Galeriji Velenje, na otvoritvi razstav Pametni kuhinjski dodatki Gorenje, oblikovani v trendu 'Simplicity' in Najboljše z BIO 21. Na razstavi Pametni kuhinjski dodatki Gorenje bodo predstavljene vse idejne rešitve, ki so prispele na natečaj. V okviru razstave je Gorenje modelno realiziralo tudi tri izmed nagrajenih projektov in sicer prvonagrajeno posodico za detergent za ročno pomivanje Deterball, ter tretjenagrajene hladilne palčke Cool'n'drink ter magnetne posodice za začimbe Magnetic Spices. Razstava Najboljše z BIO 21 pa je bila pripravljena kot potujoča razstava z namenom promocije slovenskega oblikovanja in bienala industrijskega oblikovanja doma in po svetu.

Natečaj Pametni kuhinjski dodatki Gorenje, navdihnjeni s trendom 'Simplicity' je ocenjevala žirija v sestavi: predsednica žirije Lidija Pritržnik, GDS, kreativna direktorica za področja blagovnih znamk Gorenja, in člani žirije Špela Šubic, sekretarka BIO, Janez Smerdelj, profesor ALUO, ter Lana Škrbič, projektni vodja trženja Gorenje Servis, ki je za nagrajene natečajne rešitve podala naslednje obrazložitve: 
»Pri prvonagrajeni ideji, posodici Deterball, nas je prepričala preprostost in čistost rešitve. Izdelek upošteva okolju prijazno rešitev, to je kontrolirano porabo čistila. Predstavlja izvirno rešitev vsakodnevne situacije pri pomivanju posode, kajti omogoča enoročno uporabo. Rešitev je likovno zanimiva in atraktivna. V primeru realizacije projekta je potrebno idejno rešitev tehnološko dodelati. Ideja je hitro izvedljiva in ima velik tržni potencial.«

»Pri natečajni rešitvi Eye mixing avtor projekta razmišlja o dolžini trajanja kuhanja in olajša pripravo hrane, ki zahteva stalno mešanje. Z idejo spodbuja pripravo domače hrane, ki je veliko bolj zdrava kot industrijsko pripravljena hrana: marmelade, pudingi, rižote... Oblika upošteva funkcijo, je preprosta. Ideja omogoča tudi možnosti nadgradnje. V primeru realizacije projekta vidimo več težav. Ideja zahteva premišljenost tehničnih rešitev vezanih na vrtilni moment in sile, ki se ob tem pojavljajo. Razvojno zahteva daljše časovno obdobje ter posledično visoke stroške razvoja.«

»Natečajna ideja Simplicity hot & Simplicity cold spodbuja pripravo zdravih jedi in napitkov iz sadja in zelenjave. Tehnično razmišlja o funkciji hlajenja in sekljanja ter gretja in sekljanja. Ideja ponuja enostavnost uporabe izdelka, avtor ob tem razmišlja celovito, saj ponuja tudi nadgradnjo z recepti in barvno paleto izdelkov. Ideja je dobra, je pa tehnično težje izvedljiva v implementiranju funkcije gretja in hlajenja na tako majhni površini. Tehnološko je to sicer izvedljivo, vendar razvojno to pomeni daljše časovno razdobje in visok strošek razvoja.«

»Avtor rešitve Cool'n'drink ponuja inovativno rešitev hlajenja pijač. Ugotavlja, da led napitke redči, hladilne paličice pa ne. Njihova prednost je tudi v tem, da zavzemajo manjši prostor v zamrzovalniku kot posodice za pripravo ledenih kock. Hladilne paličice so oblikovno zelo elegantne, njihova oblika kapljice semantično posnema tekočino. Ideja je tehnološko in razvojno hitro izvedljiva.«

»Ideja Magnetic spices je privlačna in zanimiva kljub temu, da predstavlja igrivo interpretacijo že znane rešitve. Ustreza kuharskim trendom in podpira zdravo kuhanje. Predmet je uporaben in predstavlja izvirno rešitev shranjevanja začimb na majhnem in priročnem mestu v bližini kuhalne površine. Ideja je tehnološko in razvojno hitro izvedljiva.«

Organiziranje javnega anonimnega mednarodnega natečaja za oblikovanje ni novost za Gorenje. Prvega so izvedli leta 2005 in sicer za oblikovanje celostne grafične podobe Gorenje. Gorenje tudi sicer že vrsto let organizira oblikovalske natečaje za študente. V dvaindvajsetih letih sodelovanja z Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani so namreč izvedli že devet oblikovalskih natečajev, ki so tematsko obsegali vse od oblikovanja malih gospodinjskih aparatov do koncipiranja kuhinje kot tehnološkega središča doma. Leta 2003 so prvič izvedli tudi oblikovalski natečaj za študente v tujini v sodelovanju s Fakulteto primerjalnih umetnosti v Beogradu v Srbiji na temo Hladilno-zamrzovalni aparati prihodnosti.

Razstavi Pametni kuhinjski dodatki Gorenje, oblikovani v trendu 'Simplicity' in Najboljše z BIO 21 si lahko ogledate od 25. novembra 2010 do 8. januarja 2011 v Galeriji Velenje od torka do petka od 10. do 18. ure ter ob sobotah od 10. do 13. ure.